poniedziałek, 12 stycznia 2015

Uwaga!Moja kontrola włosowa...

Witajcie!
Dawno u mnie takich postów nie było, a dzisiaj przychodzę do Was z lekkim postem o mojej włosowej kontroli. Po ciąży moje włosy zaczęły wypadać stały się bardziej kruche, łamliwe i jednym słowem nie do życia. Moja fryzjerka Pani Iwona uspokoiła mnie i powiedziała, żebym się nie zrażała nawet jeśli włosy będą wypadać garściami i tak oczywiście było. Każde umycie włosów to dla mnie była trauma i wyrzucanie ich garści do kosza.
Jak sobie z tym radziłam i radzę do tej pory, by je troszkę wzmocnić... Zaraz Wam o tym opowiem.

Tangle Teezer, Organix, Invisi bobble, Big Active

Na samym początku to co zrobiłam to wymieniłam starą zwykła szczotkę na Tangle Teezer.

Tangle Teezer


Nie rozumiałam tego zafascynowania tą szczotką do momentu kiedy sama nie zaczęłam jej używać. Wiem, że się powtórzę, ale naprawdę warto ją mieć. Nie szarpie włosów już nawet przy czesaniu ich na mokro, włosy się nie elektryzują, nie plączą. Czesanie nie sprawia nam bólu, a jej wielkość sprawia, że mogę ją zawsze zabrać ze sobą i włożyć do torebki.
 Następnym krokiem, który zrobiłam to była wymiana zwykłych gumek na sprężynki do włosów Invisi bobble czy było warto?

Invisi bobble


Oczywiście. Po nocy kiedy włosy związywałam zwykłą gumką miałam zawsze troszkę włosów do wyrzucenia. Od kiedy zaczęłam używać sprężynek - gumek zauważyłam różnice. Bardzo dobrze gumka trzyma włosy, nie zsuwają się, nie plączą, nie odkształca włosów i w nocy dużo wygodniej się z nią śpi, bo nawet włosy związane w koczek nie sprawiają bólu. Polecam je dziewczynom, które nakładają olej na włosy można nią spokojnie związać włosy i jest też łatwa w utrzymaniu higieny. O tych sprężynko-gumkach niebawem pojawi się oddzielny post.
Moim następnym krokiem w pielęgnacji włosów był wybór szamponów i odżywek, które wzmocnią, odżywią i nawilżą moje włosy. Akurat nie mam tutaj na zdjęciach, ale używałam szamponu Biovax z olejami oraz wróciłam do firmy Organix. Tutaj pokazuje Wam wersję kokosową, ale też powróciłam do wersji marokańskiego olejku arganowego dla zainteresowanych recenzja tutaj klik.

Organix coconut milk szampon i odżywka
Próbowałam używać wcierek do włosów między innymi ratowałam się Jantarem, ale ten specyfik u mnie się nie sprawdził niestety. Jedynie to co zrobił to przesuszył mi skórę głowy.
Oprócz wymiany akcesoriów włosowych, używania szamponów i odżywek, piłam i pije dalej herbatkę pokrzywową. Będąc w Polsce piłam napar z pokrzywy, którą suszy moja Mama, ale kiedy już wróciłam do Anglii postawiłam na herbatkę Big Active.

Big Active herbatka pokrzywa i pigwa
Zwykły napar jeśli miałabym być szczera nie jest tak dobry, ale może bardziej skuteczniejszy na włosy, bo naprawdę zaczęły mi mniej wypadać. Zauważyłam, że stały się bardziej wzmocnione. Big Active jest smaczniejsza, ale czy w jakiś też sposób wpływa na moje włosy. Piję jej dość sporo, bo dwa razy dziennie od dwóch miesięcy, a i włosy mniej wypadają. Może to tylko efekt placebo, a może rzeczywiście działa, a ja jestem niedowiarkiem.

Warto dbać o włosy, bo w końcu to też nasza wizytówka, ale też dobrą pielęgnacją nasze włosy się nam odwdzięczą lepszym wyglądam i układaniem się.

A jak Wy dbacie o swoje włosy? Może macie lepsze sposoby i mi coś podpowiecie?
Pozdrawiam z wietrznej i deszczowej Anglii 
Mama małego Szkraba 
Wasza





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz